Søndag er det tid for treningstur Hardanger Rundt på 22,7 mil

Bilde

Så er det tid for siste langtur før den store dagen. Turen skal kjøres i rolig ritt tempo/intensitet, rundt 70 -80% av maks puls. Turen har noen "klatre" utfordringer som kanskje ikke er særlig relevant for Styrkeprøven. Vi kjører derfor meget rolig i bakkene, slik at alle er under 82% av maks puls.

I år vil vi IKKE stoppe for varm middag på Strandebarm Fjordhotell. (han er sur på oss fra i fjor) Dere må derfor ta med dere mat for hele turen. Vi kommer til å stoppe på bensinstasjoner for å etterfylle væske etc.  

Treningsmålene for turen er som følger:

  • Få erfaring med å sitte lenge på sykkelen.
  • Trene på plassering i veibanen.
  • Trene på signal (visuelt og verbalt).
  • Kjøring inn i bakker.
  • Kjøring over bakketopper.
  • Kjøring ned bakken og inn på flatene.
  • Trene på par kjøring.
  • Trene på kjedekjøring.
  • Trene på å gå inn på en rekke.
  • Trene på å gå ut igjen til to rekker.
  • Trene på forbikjøring av andre felt.
  • Trene på å spise og drikke.
  • Teste ut eget utstyr og bekledning
  • Bygg samhold og vennskap
 Oppmøte sted: BoA Sykler
Start tid: Kl 08:00

Hjemmelekse før treningen er å merke hjelmen med navn og alle som kan, stiller i Bergen CK drakt og evt vindvest for de som har dette. Alle SKAL også se igjennom denne videoen før turen: https://vimeo.com/65423200  

Dette er også turen for å gjøre siste uttesting av utsyr før selve rittet.

Det er ønskelig at flest mulig prioritere denne treningsøkten. Alle som har lang erfaring og har syklet Trondheim-Oslo tidligere vil være ressurspersoner på treningen slik at vi får kjøremønsteret etablert allerede nå. Ryttere som har action kamra på hjelm eller sykkel, kan gjerne stille med disse, slik at vi kan lage en instruksjonsvideo.

MVH - Oddgeir


 Del denne siden på Facebook:

 Send meg artikler pr epost:

Registrer epostadresse