Treningsplan for tirsdag uke 19

Bilde

På tirsdags økten skal vi kjøre intrevaller i sone 3, dvs mellom 82-87% av maks puls. Vi skal kjøre 4 økter a' ca. 20 minutt (2 x inn/ut av Haugsdalen) med ca. 4 minutt aktiv hvile mellom øktene.

Selve økten gjennomføres som lagtempo hvor vi deler inn lag i str. 5-6 gjevsterke ryttere. Under selve intervall økten drar hver enkelt rytter ca. 1 minutt i front av laget, for så å slippe seg bak og inn på linjen bak på laget slik at neste rytter overtar i front. Husk å bygge opp økten slik intensiteten stiger og at siste økt er den hardeste.

Det er viktig å huske på at dette skal være harde økter og det hjelper lite å stille med "sure" ben på disse treningene. Sørg defor å være uthvilt for å få utbytte av treningen.

Ta med et par baner og spis gjerne en av dem før treningen og så en umiddlebart etter treningen. YT sjokomelk og evt "fiskepulver" er også gode restistusjons produkter som du kan avslutte treningen med. (inntas innen 10 min etter treningen) Restitusjon er et nøkkelord etter slike treninger. Restistusjonen kan gjerne være aktiv, men da med intensitet i sone 1 dvs under 72% av din maks puls.

Oppmøte sted: FRETEX Laguneparken
Start tid: Kl 18:00 (møt gjerne 10 min før)

Vi kjører samlet fra Fretex og har en rolig oppvarming frem til Haugsdalen (ingen skal ha sure ben som følge av oppvarmingen). Selve intravalløkten gjennomføres individuelt og vi kjører samlet (rolig sone 1) hjem igjen etter økten.

Overordnet treningsplan for treningene finner du her: http://www.klubbinfo.no/bckto/arsplan-trening-ritt.html

Mvh - Oddgeir


 Del denne siden på Facebook:

 Send meg artikler pr epost:

Registrer epostadresse