Treningsplan onsdag uke 18

Bilde

Onsdag er det "endelig" klart for første skikkelige langtur. Jippi ! Dette blir en fin anledning til å teste ut utsyr, bukser og mat etc. 

Nordhordland rundt (19,2 mil) er en av langturene som vi normalt kjører som en del av oppkjøringen frem mot Styrkeprøven. Turen blir kjørt i relativt rolig tempo, rundt 70 -80% av maks puls. Turen er relativ "flat" uten de store "klatre" utfordringene. Vi stopper på Kilstraumen hvor vi har forhåndsbestilt varm middag på Kjelstraumen Vertshus (Hjemmelaget kjøttkake + 1stk brus). Ta derfor med penger til dette(kr 175,-). Under middagen har vi en liten "pepp talk" rundt turen så langt og hva vi bør ha fokus på videre. 

Treningsmålene for turen er som følger:

  • Få erfaring med å sitte lenge på sykkelen.
  • Fettforbrenning
  • Trene på plassering i veibanen.
  • Trene på signal (visuelt og verbalt).
  • Kjøring inn i bakker.
  • Kjøring over bakketopper.
  • Kjøring ned bakken og inn på flatene.
  • Trene på par kjøring.
  • Trene på kjedekjøring.
  • Trene på å gå inn på en rekke.
  • Trene på å gå ut igjen til to rekker.
  • Trene på forbikjøring av andre felt.
  • Trene på å spise og drikke.
  • Teste ut eget utstyr og bekledning
  • Bygg samhold og vennskap

 Kjelstraumen Vertshus: http://www.kjelstraumen.com/ 

Oppmøte: BOA Sykler

Turen starter kl. 09:00 (møt opp litt før)

Årsplan for treningen finner du her: http://www.klubbinfo.no/bckto/arsplan-trening-ritt.html

Mvh - Oddgeir


 Del denne siden på Facebook:

 Send meg artikler pr epost:

Registrer epostadresse