Første utetrening, tur nr 8 bakkeintervall Bontveit sone 3

Bilde

På tirsdagsøkten skal vi kjøre intervaller i sone 3, dvs mellom 82-87% av maks puls. Vi skal kjøre 6 økter a' 10 minutt med 4 minutt aktiv hvile mellom øktene.

Økten ledes av Per Morthen Marthinussen og Jørn-Rune Sundsøy

Selve økten gjennomføres i fra krysset ved Kalandsvatnet og opp mot Bontveit. Husk å bygge opp økten slik intensiteten stiger og at siste økt er den hardeste.

Det er viktig å huske på at dette skal være harde økter og det hjelper lite å stille med "sure" ben på disse treningene. Sørg derfor å være uthvilt for å få utbytte av treningen.

Ta med et par bananer og spis gjerne en av dem før treningen og så en umiddelbart etter treningen. YT sjokomelk og evt "fiskepulver" er også gode restitusjons produkter som du kan avslutte treningen med. (inntas innen 10 min etter treningen) Restitusjon er et nøkkelord etter slike treninger. Restitusjonen kan gjerne være aktiv, men da med intensitet i sone 1 dvs under 72% av din maks puls.

Oppmøte sted: ved Obs bygg Laguneparken
Start tid: Kl 18:00 (møt gjerne 10 min før)

Vi kjører samlet fra Obs bygg og har en rolig oppvarming frem til selve intervallbakken (ingen skal ha sure ben som følge av oppvarmingen). Selve intervalløkten gjennomføres individuelt og vi kjører samlet (rolig sone 1) hjem igjen etter økten.

Det er fortsatt tidlig mørkt ute så husk godt med lykt og refleks


Vel møtt godtfolk!


 Del denne siden på Facebook:

 Send meg artikler pr epost:

Registrer epostadresse