Tirsdags-spinning sone 3

Bilde

Jørn Rune Sundsøy tar seg av tirsdags-spinningen som har noe lavere intensitet enn torsdagens økt. Vi spinner i Bergen CK sine klubblokaler på fjøsanger, begge dager klokken 20. Tirsdagspinningen vil være intervalltrening i sone 3, mens vi på torsdager vil kjøre litt hardere med intervall i sone 3 og 4 Tirsdagsintervall (90 min): 15 min oppvarming (65-85 % makspuls) 5 x 10 minutter intervall (6 minutter 83-85 %, 4 minutter 85-87 % av makspuls) 3 minutter pause mellom intervallene, her bør man prøve ligge på rundt 70 % av makspuls. 12 minutter nedkjøring til 65 % av makspuls En fin måte å måle fremgang i treningen på, er å ta tiden fra siste intervall er avsluttet til man er nede i 70 % av makspuls igjen. Jo hurtigere man ”kommer ned” igjen, jo bedre er formen. Vi håper så mange som mulig har anledning å stille, de som ikke har anledning men ønsker å rulle litt hjemme kan jo følge samme opplegg. Vår eminente TO-fantast Oddgeir har laget spinningvideo tilpasset dette programmet. Denne kan du laste ned her Vel møtt godtfolk!


 Del denne siden på Facebook:

 Send meg artikler pr epost:

Registrer epostadresse