Bergen CKs Trondheim-Oslo gruppe

Informasjon for Styrkeprøven gruppene i Bergen CK

Melding/siste nytt (327)

Felles informasjon for alle lagene

10. Desember 2013

Tirsdags-spinning sone 3

Jørn Rune Sundsøy tar seg av tirsdags-spinningen som har noe lavere intensitet enn torsdagens økt.

Vi spinner i Bergen CK sine klubblokaler på fjøsanger, begge dager klokken 20.

Tirsdagspinningen vil være intervalltrening i sone 3, mens vi på torsdager vil kjøre litt hardere med intervall i sone 3 og 4

Tirsdagsintervall (90 min):

15 min oppvarming (65-85 % makspuls)

5 x 10 minutter intervall (6 minutter 83-85 %, 4 minutter 85-87 % av makspuls)

3 minutter pause mellom intervallene, her bør man prøve ligge på rundt 70 % av makspuls.

12 minutter nedkjøring til 65 % av makspuls

En fin måte å måle fremgang i treningen på, er å ta tiden fra siste intervall er avsluttet til man er nede i 70 % av makspuls igjen. Jo hurtigere man ”kommer ned” igjen, jo bedre er formen.

Vi håper så mange som mulig har anledning å stille, de som ikke har anledning men ønsker å rulle litt hjemme kan jo følge samme opplegg.

Vår eminente TO-fantast Oddgeir har laget spinningvideo tilpasset dette programmet. Denne kan du laste ned her

 

Vel møtt godtfolk!

Kakeboksen